• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Större lån som student, vilka aktörer finns?

Bushmans1

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
16 Augusti 2012
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hejsan,

Jag går i tankarna att lösa mina smslån med ett större lån på 20000-25000. Är student med deklarerad årsinkomst på strax över 125k de senaste 3 åren. Dock så har jag iom smslånen ett underskott av kapital på 31k vilket antagligen är ett stort problem? Har inga UC förfrågningar eller betalningsanmärkningar, dock en massa förfrågningar som syns på "min upplysning" och liknande ställen, alltså D&B om jag förstått det rätt.
Vilken långivare och eller kreditkort kan man tänkas ha störst chans hos? Har inte fast anställning utan vik. med timanställning.
Har försökt hitta info om medlemslån inom facket men hittar inte om de har lägre inkomstkrav eller syn på anställning. Nån som vet?

Alla svar uppskattas!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Donak

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
4 Mars 2012
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Om du inte får lån hos din bank så pröva Lendo, kan vara hög renta men dom beviljar många.. Speciellt om du inte har anmärkningar eller många UC
 

Bushmans1

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
16 Augusti 2012
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Uppdatering: Skickat ut ett gäng mail som ett första led i att hitta en välvillig utlånare, hittills fått svar av Moneypal och Time finance: Moneypal verkar tycka att det kan fungera, dock står det att de kan komma att kontakta min arbetsgivare på deras ansökningssida. Känner inte att detta är optimalt, nån som tagit lån hos dem där de ringt till arbetsgivaren?
Time finance svarade bara att pga banksekretess så kunde de inte svara på mina frågor...

Lendo kan vara ett alternativ men de gillar inte att man var student + måste väl ha fast inkomst?
Vet inte hur många eller vilka långivare de har samarbete med men tror de finns listade i Lendo-tråden.
 

Bushmans1

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
16 Augusti 2012
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Uppdatering 2: Cash2you har 90 000 i inkomstkrav men underskott av kapital får inte överstiga 10% av denna, vilket den gör så att hos de kan jag inte få. Antar att cashbuddy har liknande villkor...
 

Bushmans1

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
16 Augusti 2012
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Uppdatering 3: Hos Lendo kan jag ansöka om upp till 30000 som timanställd, att bara ha studiemedel var inte möjligt. 100k i årsinkomst var kravet.

Jak vill ha säkerhet för att man skall få låna som student så den går bort.
Bigbank kräver fast inkomst på 120k per år, faller på att ordet fast vilket är synd.
Sevenday vill inte ge ett preliminärt uttalande utan måste komma in en ansökan, tänker dock inte slösa en UC på dem genom att chansa.

Fortsätter leta, glad över Lendos svar men vi får se i vilken korg vi lägger våra ägg.
 

Bushmans1

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
16 Augusti 2012
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Bör nämnas: SEB har ett SK. Studentlån, men kräver att man har/eller byter till dem, ska ringa dem när tid finns för att höra om detta.

Wasakredit har något liknande fast i form av studentfinansiering där man köper något av deras samarbetspartners och tar lån utöver kostnaden. Inte helt säker på att detta finns kvar dock och Wasakredit hänvisade till Wasalån som inte svarat på mejl, verkar lovande dock.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
de flesta lånegivare vill att man har fasst anställning sen minst 6 månader.
har du provat thorn.rekomenderar dom inte men om det krisar.annars skulle jag nog ta lendo.
 

Bushmans1

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
16 Augusti 2012
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Tror Thorn kommer gå åt skogen pga. alla förfrågningar jag fått från smslånen, dessa syns dock inte på min UC. Är väl kanske värt ett försök av samma anledning dock. Vi får se, väntar på fler svar, men ser väl hyfsat lovande ut.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp